Bekijk tickets

Murf/Murw Magazine launch No. 15

Murf/Murw

Murf/Murw duikt voor het eerst sinds de zomer weer op in theater De Nieuwe Vorst. Aanleiding: de release van het nieuwe juninummer van Murf/Murw magazine!
Met als thema's de Diomede-eilanden en de hofnar, tovert de fanzine op 1 juni haar papieren pagina's tot leven met een mix van muziek, performance, en beeldende kunst.

View English content arrow-right
alert

LET OP: We beginnen iets eerder dan aanvankelijk gezegd, namelijk om 19:30!

Voor de voorstelling HUNTER adviseert de artiest een minimale leeftijd van 16+. 
Het bevat langdurig heftige stroboscopische effecten.

Het programma op een rijtje:

  • 19:30 - Deuren open - Mini Merch Market
  • 19:45-20:15 - Magazinelancering en Niek Vanoosterweyck
  • 20:30-22:00 - Courtney May Robertson: HUNTER
  • 22:15-22:45 - Joey Monopoly
  • 23:00-23:45 - Badtime
  • 23:45-00:30 - DJ Pretty//Ugly
  • 01:00 - Einde
0601 vierkant Niekgoed

Niek Vanoosterweyck

Tijdens Murf/Murw Magazine Launch no. 15 kun je kennis maken met DOPPLER, een narrig personage die met de taal van polarisatie, zwart-wit denken en andere narigheid zich in de ruimte positioneert. Niek Vanoosterweyck deelt hiermee een deel van zijn aankomende performance GRIJSWAARDEN. Waarin hij al wikkend en wegend de scheidingslijn van binariteit opzoekt.

Courtney May Robertson: HUNTER

Verscholen in de ondergrond, aan het zicht onttrokken in een afgesloten kamer, speelt HUNTER met het verlossingsproces van een klassieke tragedie, waarbij een personage door lijden tot inzicht komt. Maar in deze tragedie voert performer en choreografe Courtney May Robertson ‘levensbevestigende monsterlijkheden’ uit op zichzélf, en haar levensgrote dubbelganger. Het duo - de een van vlees en bloed, de ander gemaakt van schuim en siliconen - brengt de interne kwellingen en extases in kaart van een individu dat in conflict is met een maatschappij die puurheid als morele standaard hanteert.

0601 Hunter staand

Geïnspireerd door horror, BDSM en melodrama schildert Courtney May Robertson een beeld waarin het groteske, seksuele perversie en overdaad triomfantelijke symbolen worden voor lichamelijke autonomie en empowerment.

Toeschouwers worden uitgenodigd om een ruimte te betreden waarin de rigide tweedeling tussen afstoting en aantrekkingskracht verdwijnt. Courtney is ervan overtuigd dat wanneer schaamte wordt overwonnen de viscerale emotie van walging, die doorgaans wordt geassocieerd met afkeer, het vermogen heeft om te transformeren in paradoxale intrige. Voortgestuwd door een industriële soundscape gecomponeerd door 'Acidic Male', omarmt HUNTER zelfvernietiging als een daad van zelfbehoud.

quote
Provocatie en spektakel, en de oordelen waarvoor die twee een oplossing proberen te zijn, worden vanaf het allereerste moment vermeden. Hunter maakt heel beheerst tastbaar waar iemand die pijn zoekt van droomt en waar die daadwerkelijk gaat.
- Theaterkrant Lees meer

Joey Monopoly

Who the fuck is Joey Monopoly?
He can be a family man who stands for family values, or a priest who can solemnize a wedding for you. He may even be a movie director lost in his own ego, a dysfunctional clown that nobody will laugh at, or a cult leader trying to connect every soul together. He might be an individual looking for his true identity, or a performer at heart seeking the thin line between the artist and spectator.

0601 Joey Monopoly
0601 badtime kopie

Badtime

Badtime was born in 2020 as a visual art collaboration between Kevin Schuit and Ioana Ciora. It quickly grew into a multi-disciplinary universe of its own. What can be seen as the soundtrack to their drawings is sinister and gloomy yet energetic and dancy, incorporating electronic drum beats, pulsating bass lines, hypnotic synths and driving punk guitars.

DJ Pretty // Ugly

Next to organizing shows, Pretty//Ugly occasionally acts as DJ as well. Having performed at Melkweg and at shows of Model/Actriz, Guerilla Toss, Promis3, Mathilde Nobel etc you can expect a set with unexpected turns, punk attitude and hyper energy.

0601 Pretty ugly

English

In the depths of a private locked room, HUNTER toys with the redemptive process of a classical tragedy, whereby a character is made to gain insight through suffering. Though in this tragedy, performer and choreographer Courtney May Robertson enacts so-called life-affirming monstrosities upon herself and her life-sized doppelgänger in doll form. The duo - one of flesh and blood, the other crafted from foam and silicone - map out the internal torments and ecstasies of an individual in conflict with a society that upholds purity as a moral standard.

Inspired by Horror, BDSM and Melodrama, a tapestry of images are woven in which the grotesque, sexual perversion and excessiveness become triumphant symbols for bodily autonomy and empowerment. Spectators are invited to enter a space where the rigid dichotomy between repulsion and attraction dissolves. Courtney is convinced that when shame is suspended the visceral emotion of disgust, generally associated with aversion, has the capacity to transform into paradoxical intrigue. Propelled by an industrial soundscape composed by ‘Acidic Male’, in HUNTER self-destruction is embraced as an act of self-preservation.

“ At its core, I would say that HUNTER is about dangerously obsessive desire. The kind of intoxicating desire that grabs you by the throat and pins you down and takes your life; and you let it destroy you and adore every second of it.”

- Courtney May Robertson

Meer info en credits arrow-right

Concept, choreography, video design & performance Courtney May Robertson, sound design Puck Schot (Acidic Male), puppet design Ronald Schinkelshoek, Zoe Morgan, light + stage Design Manuel Boutreur, costume design Matija Franjes , discomfort devices BNDSN, dramaturgy Lara van Lookeren, movement assistant Olympia Kotopolous, creative producer Lena Meijer, PR & communication Jannes Heidinga, co-producers Dansateliers, Dans Brabant, ICK Artist Space & Grand Theater Groningen.
Financially supported by Stimuleringsfonds Design Grant, Fonds 21, AFK & Gemeente Rotterdam.
With thanks to Yoko Haveman.

Delen

  • email
  • whatsapp
  • twitter
  • facebook
  • linkedin
English